Belastinghulp bij nieuw steunpunt in stadskantoor
Bij het betalen van belasting en het wel-of-niet ontvangen van toeslagen zijn enorm veel verschillende zaken waar men op moet letten. Om ervoor te zorgen dat toeslagen niet veranderen in tegenslagen, heeft de Belastingdienst samen met de gemeente Delft woensdagmiddag een gloednieuw steunpunt geopend in het stadskantoor.
Delftenaren kunnen hier terecht voor al hun vragen rondom belasting. Ook als zij er niet uitkomen met, bijvoorbeeld, belastingaangifte. Medewerker voor de Belastingdienst in het stadskantoor Ramazan Gököz zegt: “De jaarlijkse belastingaangifte start op 1 maart aanstaande. Dan zal het direct extra druk worden bij het steunpunt. Maar óók dan helpen we in alle rust met het invullen van de aangifte of bekijken we of een inwoner nog recht heeft op toeslagen.”
Weten waar je aan toe bent
Gököz en zijn collega Kimberley Paans zien het nut van dit steunpunt ook op een andere manier. “We kunnen bewoners vanaf nu direct naar het juiste loket begeleiden”, aldus Paans. Dat scheelt volgens de medewerkers vele toekomstige tripjes en ‘van het kastje naar de muur’ worden gestuurd.
Paans geeft aan dat medewerkers bij dit loket nét wat meer kunnen betekenen voor mensen: “We proberen dan binnen een week een vervolgafspraak te maken. Dat is prettig voor de mensen, weten waar je aan toe bent.”
Stap voor stap
Verder stellen de baliemedewerkers dat de intensievere hulp ervoor kan zorgen dat mensen uit benauwende situaties komen. “Soms begrijpen mensen de brieven van de Belastingdienst niet helemaal. Stap voor stap nemen we dan het stapeltje blauwe enveloppen door. Dagelijks de persoonlijke situatie van mensen inzichtelijk maken om passende dienstverlening oplossing te bieden, dat doen we het liefst”, zo geeft Gököz aan.
Het steunpunt is vanaf 12 januari 2024 elke vrijdag geopend van 9.00 uur tot 16.00 uur in het stadskantoor aan het Stationsplein 1. Er kan via deze link een afspraak worden ingepland. Daarnaast kan er gebeld worden naar de belastingtelefoon: 0800 0543.
Weten waar je aan toe bent
Gököz en zijn collega Kimberley Paans zien het nut van dit steunpunt ook op een andere manier. “We kunnen bewoners vanaf nu direct naar het juiste loket begeleiden”, aldus Paans. Dat scheelt volgens de medewerkers vele toekomstige tripjes en ‘van het kastje naar de muur’ worden gestuurd.
Paans geeft aan dat medewerkers bij dit loket nét wat meer kunnen betekenen voor mensen: “We proberen dan binnen een week een vervolgafspraak te maken. Dat is prettig voor de mensen, weten waar je aan toe bent.”
Stap voor stap
Verder stellen de baliemedewerkers dat de intensievere hulp ervoor kan zorgen dat mensen uit benauwende situaties komen. “Soms begrijpen mensen de brieven van de Belastingdienst niet helemaal. Stap voor stap nemen we dan het stapeltje blauwe enveloppen door. Dagelijks de persoonlijke situatie van mensen inzichtelijk maken om passende dienstverlening oplossing te bieden, dat doen we het liefst”, zo geeft Gököz aan.
Het steunpunt is vanaf 12 januari 2024 elke vrijdag geopend van 9.00 uur tot 16.00 uur in het stadskantoor aan het Stationsplein 1. Er kan via deze link een afspraak worden ingepland. Daarnaast kan er gebeld worden naar de belastingtelefoon: 0800 0543.