Informatiepunt Digitale Overheid geopend bij DOK
In DOK zit sinds begin van deze maand een Informatiepunt Digitale Overheid (IDO). Delftenaren kunnen hier terecht met vragen over DigiD, toeslagen of een aanvraag bij de gemeente. DOK helpt gratis, ook als je geen lid bent van de bibliotheek.
Het IDO is feestelijk geopend door DOK-directeur Yuri Matteman en wethouder Martina Huijsmans. Iets regelen bij de overheid gaat steeds vaker via het internet. Je krijgt geen brief per post, maar een bericht in je Berichtenbox van MijnOverheid. En om die brief te lezen moet je inloggen met je DigiD. Daarnaast heb je ook voor zaken als huur- en zorgtoeslag, belasting, pensioen en studiefinanciering steeds vaker de computer nodig. Dit is niet voor iedereen even makkelijk. Bij DOK krijgen de mensen daarom vanaf nu hulp bij alle digitale overheidszaken.
IDO helpt
Wethouder Martina Huijsmans is blij met deze nieuwe service van DOK: “Het IDO helpt mensen die moeite hebben met de digitale overheid, is laagdrempelig en een aanvulling op de service die de gemeente, wijkcontactcentra en andere plekken in Delft vervullen”.
lees meer over het IDO bij Dok hier.
Het IDO is feestelijk geopend door DOK-directeur Yuri Matteman en wethouder Martina Huijsmans. Iets regelen bij de overheid gaat steeds vaker via het internet. Je krijgt geen brief per post, maar een bericht in je Berichtenbox van MijnOverheid. En om die brief te lezen moet je inloggen met je DigiD. Daarnaast heb je ook voor zaken als huur- en zorgtoeslag, belasting, pensioen en studiefinanciering steeds vaker de computer nodig. Dit is niet voor iedereen even makkelijk. Bij DOK krijgen de mensen daarom vanaf nu hulp bij alle digitale overheidszaken.
IDO helpt
Wethouder Martina Huijsmans is blij met deze nieuwe service van DOK: “Het IDO helpt mensen die moeite hebben met de digitale overheid, is laagdrempelig en een aanvulling op de service die de gemeente, wijkcontactcentra en andere plekken in Delft vervullen”.
lees meer over het IDO bij Dok hier.